German magazine ordered to pull claims about Iranian group


BERLIN (AP) — A German court has ordered weekly magazine Der Spiegel to pull passages from an article that said an exiled Iranian opposition group engaged in “torture” and “psychoterror,” saying the article didn’t support the allegations.

The Hamburg state court said in its ruling that it would fine the magazine 250,000 euros (about $282,000) if the passages about a Mujahedeen-e-Khalq camp in Albania weren’t removed.

Der Spiegel told The Associated Press in an email Tuesday it was considering whether to appeal. The passages from the Feb. 16 issue still appeared online.

The Mujahedeen-e-Khalq welcomed the ruling, saying the article “spread a wealth of lies and false allegations” about the group.

The ruling came at a difficult time for Spiegel. An internal investigation revealed in December that a star reporter for the magazine fabricated parts of multiple stories.

The Western Journal has not reviewed this Associated Press story prior to publication. Therefore, it may contain editorial bias or may in some other way not meet our normal editorial standards. It is provided to our readers as a service from The Western Journal.

Truth and Accuracy

Submit a Correction →

We are committed to truth and accuracy in all of our journalism. Read our editorial standards.

The Associated Press is an independent, not-for-profit news cooperative headquartered in New York City. Their teams in over 100 countries tell the world’s stories, from breaking news to investigative reporting. They provide content and services to help engage audiences worldwide, working with companies of all types, from broadcasters to brands. Photo credit: @AP on Twitter
The Associated Press was the first private sector organization in the U.S. to operate on a national scale. Over the past 170 years, they have been first to inform the world of many of history's most important moments, from the assassination of Abraham Lincoln and the bombing of Pearl Harbor to the fall of the Shah of Iran and the death of Pope John Paul.

Today, they operate in 263 locations in more than 100 countries relaying breaking news, covering war and conflict and producing enterprise reports that tell the world's stories.
New York City