Corsi Hits Roger Stone with $25 Million Defamation Lawsuit


Right-wing author Jerome Corsi filed a $25 million defamation lawsuit against Roger Stone on Thursday, accusing the longtime Trump confidant of attempting to give him a heart attack to prevent him from testifying in the special counsel’s case.

“Defendant Stone’s intentional infliction of emotional distress and coercion and threats are intended to try even cause Plaintiff Corsi to have heart attacks and strokes, in order that Plaintiff will be unable to testify at Stone’s criminal trial,” Corsi claims in the suit, which was filed by his attorney, Larry Klayman.

The lawsuit accuses Stone of mounting a “public relations campaign” to “smear, intimidate and threaten” Corsi, who is best known as the leading proponent of the anti-Obama “birther” conspiracy theory.

Stone was indicted by Special Counsel Robert Mueller on Jan. 25 on seven charges related to the House Intelligence Committee’s Russia investigation.

He is not accused of having contact with WikiLeaks or Russians.

SCOTUS Announces Date For Big Rulings, Could Democrat Efforts to Remove Trump Be Put to an End?

Corsi has not been charged in the investigation, though Mueller’s team did offer him a plea deal on Nov. 14.

Corsi claims that Stone defamed him by accusing him of lying in TV interviews, in front of the special counsel’s grand jury and in his new book about interactions that the two political operatives had during the 2016 presidential campaign.

Corsi and Stone met for the first time in February 2016 and worked together on several projects aimed at helping the Trump campaign.

Mueller has seemingly been investigating whether Stone or Corsi had contact with WikiLeaks or aided the release of Democrats’ emails.

Corsi has also sued Mueller, several government agencies and The Washington Post for a total of $1.65 billion.

Differences between Stone and Corsi began to emerge in late November when Corsi began speaking publicly about his interactions with Mueller’s team.

Corsi has testified to Mueller’s grand jury twice and has been interviewed by prosecutors for more than 40 hours.

The dispute between the two Republican operatives centers on three major claims from Corsi that Stone disputes.

Corsi has claimed that he told Stone in August 2016 that WikiLeaks had possession of Clinton campaign chairman John Podesta’s emails, which were leaked in October 2016.

Full Interview: Roger Stone Responds to Mediaite Clip, Says It Was AI-Generated

Corsi also asserts that Stone asked him to craft a cover story to explain a tweet that Stone published about John Podesta and his brother on Aug. 21, 2016.

Corsi has also claimed that Stone asked him to contact WikiLeaks on Oct. 7, 2016, the day of the Podesta email dump, in order to distract from the publication of a videotape showing President Donald Trump speaking crudely of women.

Stone has vehemently denied all of the allegations, noting that Corsi does not have evidence backing up his claims.

Corsi recently acknowledged that his statements are based on his memory of interactions with Stone and that he could be wrong.

Corsi alleges in his lawsuit that Stone has used several reporters as surrogates to smear him.

He identifies this reporter as well as Cassandra Fairbanks, a freelance writer who has met with WikiLeaks founder Julian Assange.

On Saturday, Corsi claimed in an interview that Fairbanks told him last year that she had sexual relations with Assange when she visited him at the Ecuadorian embassy in London.

Fairbanks shot back at Corsi’s statement on Twitter, accusing him of lying and threatening to sue him for defamation.

Corsi has falsely claimed that The Daily Caller News Foundation received leaks from Mueller’s office regarding a story about a cancer fundraiser that Corsi promoted on his YouTube channel and website.

Stone referred a request for comment to his attorney, Grant Smith. Smith said he will have to meet with Stone before offering comment.

Content created by The Daily Caller News Foundation is available without charge to any eligible news publisher that can provide a large audience. For licensing opportunities of our original content, please contact

A version of this article appeared on The Daily Caller News Foundation website.

Truth and Accuracy

Submit a Correction →

We are committed to truth and accuracy in all of our journalism. Read our editorial standards.

, , , ,
Founded by Tucker Carlson, a 25-year veteran of print and broadcast media, and Neil Patel, former chief policy adviser to Vice President Dick Cheney, The Daily Caller News Foundation is a 501(c)(3) non-profit providing original investigative reporting from a team of professional reporters that operates for the public benefit. Photo credit: @DailyCaller on Twitter